Jumaat, 3 Jun 2016

Hati Hati Minuman Teh Popular

Hati Hati Minuman Teh Popular Ini Nyatanya Mengandung Racun Perosak

1 KaliDIBAGIKAN
Beritafresh.com - Anda suka minum teh? Hati-hati, sebab tak semuanya zat yang dikandung teh baik untuk badan. Tersebut di sini senarai jenama-jenama teh popular yang nyatanya mengandung racun perosak dalam jumlah yg tidak layak mengambil. Selekasnya hentikan bila anda sukai menjerang teh-teh berikut ini, bila tidak mau badan anda diracuni sedikit untuk sedikit sehingga menyebabkan fatal di masa datang.

Seperti ditulis CBC News, sebahagian jenama popular di bawah ini tak boleh dimakan karana mengandungi racun perosak diatas batas mengambil: 
  • Lipton
  • King Cole
  • Tetley
  • Twinings
  • Uncle Lee Legends of China (Green Tea)
Dimukan kalau kian lebih 1/2 dari pelbagai jenama teh yang di daftar, mengadung sisa racun perosak dalam jumlah menyalahi undang-undang tinggi. Diluar itu, 8 daripada 10 teh diuji nyatanya mengandungi pelbagai bahan kimia yang lain, bahkan juga ada satu jenama teh yang mempunyai kian lebih 22 type racun perosak tidak sama.
Setelah itu, sebahagian type zat berisiko juga diketemukan salah satunya Monokrotofos serta endosulfan, yang sistem membuatnya rasmi dilarang di sebahagian negara, kerana menyebabkan kerosakan alam sekitar serta kemungkinan pekerja yang menanganinya.

Beberapa besar teh diuji kandungan racun perosak tersebut, rupanya umumnya melampaui batas yang diputuskan dengan cara kesihatan. Oleh kerana itu pastikan jenama teh yang sekalipun tak mengandung racun perosak, walau itu susah didapat.

Tetapi, tersebut jenama teh celup jenama yang betul-betul mesti anda jauhi karana mengandung racun perosak paling banyak:

King Cole - jenama teh ini tinggi racun perosak, dan Monokrotofos, yang juga dilarang, karana menghadap ke degupan jantung tak teratur, koma, serta masalah BAB.

Uncle Lee Legends of China (Green Tea) -Penelitian mengenalpasti teh ini membawa kian lebih 20 type racun perosak, termasuk juga endosulfan, yang juga dilarang di banyak negara, karana mengakibatkan pada sebahagian masalah.

Penemuan ini menyebabkan reaksi dari syarikat pengeluar teh, James O 'Young, orang ke-2 pengarah Uncle Lee Legends of China, bikin pembelaan dengan mendakwa kalau semuanya teh mengandung racun perosak, tak ada yg tidak. Di katakan:

 "Apabila anda minum teh apa sajakah, jenama apa pun, kenyataannya, hasil ladang yang satu ini memanglah mengandung racun perosak."

Dia meremehkan kenyataan kalau penyelidikan yang dikerjakan oleh PJK dapati tak semuanya jenama mengandung racun perosak. Hal semacam ini tunjukkan kalau teh boleh ditanam tanpa ada sisa-sisa racun perosak.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan