Khamis, 17 Mac 2016

Obat Alami Gagal Ginjal Tanpa Harus Cuci Darah,

Alhamdulillah, Sudah Dijumpai Obat Alami Gagal Ginjal Tanpa Harus Cuci Darah, Tolong Kongsi Info Kesihatan Ini

Daun kelor iaitu satu diantara jenis sayur-sayuran yang sekarang ini popular kerana mempunyai banyak manfaat untuk kesihatan.
Apabila Kita Saksikan di sebalik kelor nyatanya daun kelor itu Mengandung 
3x Potasium daripada Pisang 
4x Vitamin A daripada lobak 
25x Zat Besi daripada Bayam 
7x Vitamin C Jeruk 
4x Kalsium Susu 
3x Protein Yoghurt
Sungguh mengagumkan bukan? Sayur ini asli Indonesia sudah popular faedahnya sampai ke mancanegara. Banyak penyelidik yang sudah dapati manfaat daun kelor untuk kesihatan tubuh.
Daun kelor telah dikira sebagai tumbuhan ajaib yang boleh digunakan sebagai ubat herbal semuanya penyakit. Kandungan vitamin C daun kelor makin banyak dari sayur-sayuran dan buah-buahan yang lain, Selain itu, kandungan vitamin A dan potasium dalam daun kelor sangat tinggi.
Tidak hairan apabila daun kelor dikira sebagai tumbuhan ajaib yang sangat bagus untuk tubuh.
Kandungan-kandungan dalam daun kelor ini buat daun kelor mempunyai begitu banyak manfaat.
Manfaat daun kelor untuk tubuh sangat banyak, bermula dari mengubati penyakit dalam sehingga penyakit luar. Tersebut beberapa manfaat yang boleh diambil dari daun kelor.
1. Menyihatkan kulit
Daun kelor mempunyai kandungan vitamin c dan anti-oksidan yang sangat tinggi, ke-2 bahan-bahan ini sangat baik untuk kesihatan kulit. Daun kelor yang jadikan sebagai sayur dan dimakan melalui cara teratur dapat melembutkan kulit dan mengelak timbulnya jerawat. Daun kelor yang ditumbuk boleh pula untuk jadikan topeng muka yang boleh bikin kulit muka semakin halus dan cantik.
2. Menangani Diabetes
Satu diantara manfaat daun kelor iaitu dapat mengatasi diabetes. Manfaat daun kelor untuk diabetes dapat kurangkan kandungan gula dalam darah.
Daun kelor boleh jadikan sebagai insulin semulajadi untuk mengatasi diabetes. Makan sayur daun kelor boleh pula menghindar penyakit gula darah atau kencing manis.
3. Menyihatkan Mata
Daun kelor banyak juga terdapat vitamin A yang sangat baik untuk mata. Pengambilan daun kelor boleh buat mata selalu dalam keadaan sihat dan jernih.
Daun kelor boleh pula menyembuhkan penyakit mata, langkahnya boleh dimakan selekasnya ataupun air rebusan daun kelor di basuhkan pada mata yang sakit setiap hari sehingga pulih.
4. Mengelak kanser
Anti-oksidan dalam daun kelor sangat tinggi, selain itu daun kelor mempunyai kandungan potasium yang banyak.
Satu diantara manfaat daripada daun kelor iaitu dapat mengelak kanser. 
Manfaat daun kelor untuk kanser iaitu dapat melambatkan bahkan hentikan dan singkirkan kanser yang ada dalam badan.
5. Merawat penyakit sendi
Daun kelor juga sangat baik untuk mengubati penyakit sendi. Manfaat daun kelor untuk rawatan penyakit sendi dapat kurangkan rasa sakit pada sendi dan dapat kurangkan pengumpulan asid urik pada sendi sehingga boleh menyembuhkan penyakit sendi atau asam urat
Daun kelor memang sudah sangat popular di luar negara mahupun di dalam negeri. Bermacam penyakit boleh diubati dengan daun kelor. Terkecuali dapat mengubati bermacam penyakit, daun kelor juga sangat baik untuk dimakan setiap hari.
Manfaat daun kelor yang dimakan setiap hari iaitu boleh tingkatkan kekebalan badan sehingga badan tidak mudah sakit. Diluar itu, kelor boleh pula tingkatkan kekebalan badan dari bermacam virus yang ada. - sumber updateterbaruu.tk
Suka dengan ini? 
 | 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan